Thursday 7 July 2011

Makan-makan di Alexis

Nama Kedai : Alexis Bistro
Lokasi : The Garden, Midvalley


Pertama kali saya ke sini bila dibelanja oleh supplier saya. Masa tu saya order Asian Food, Beef Kuewteow Soup. Okay, saya suka menu ini sebab ada daging. Orang kata nasi lemak kat sini sedap, tetapi macam tak feel lah makan nasi lemak kat tempat macam ni. Nasi lemak sedap makan kat warong. Baru feel.

Kali kedua, saya pergi bersama Fizah. Hajat sebenar nak makan kek, dan Pavlova sudah bermain dalam minda sejak dari rumah lagi.

Saya order Spaghetti Aglio Olio, sedap jugak rasanya tetapi udang yang dimasak bersama spaghetti tu agak gatal lah bagi saya. Saya bukan selalu allergy kepada seafood, kadang-kala saja. Tengok juga pada cara masakannya. Takpe, kalau gatal kita makan ubat lepas tu. Hehe. Harga sepinggan RM40, kami share saja. Mahal woooo. Lagipun portion dia banyak, nak makan petang memang amat sesuai.


Untuk minuman saya order Hot Coffee, memang dah addicted to coffee saya ni. Kopi dia memang kaw, pekat dan memang sedap bagi peminat kopi macam saya. Letak 2 ketul gula tu dah cukup manis bagi saya.


Dan untuk desert, kami order Pavlova. Sepotong RM15, share pun dah cukup sebab manis dan creamy. Kalau makan sorang, gerenti muak dan gula dalam darah mesti meningkat naik kalau kita check. Wuhuuu. Pertama kali saya makan Pavlova ni, kawan saya recommend untuk cuba Pavlova disini. Next, saya nak cuba Pavlova di Empire Subang pula, katanya kat sana berharga RM8 sepotong. Separuh harga tu.... tak tahu lah mana lebih sedap, kita tengok siapa yang kenaaaa....


Apapun, kami enjoy minum petang disini. Dengan suasana yang nyaman, dengan layanan yang mesra dan cekap dari pelayan, memang tempat ni sesuai untuk datang lepak hilangkan tension ataupun untuk discussion dengan client. Hopefully dapat datang lagi ke sini, Pavlova dia memang mengancam !

2 comments:

@xiM said...

bestnya makanan!!

shoeque said...

pavlova tu the best !