Thursday 7 July 2011

Makan-makan di Kin No Uma

Nama Restoren : Kin No Uma
Lokasi : Palace of The Golden Horses, Seri Kembangan

Beberapa bulan lepas, saya dapat panggilan telefon dari POTGH - health club dia, menawarkan voucher penginapan di salah satu hotel mereka dengan syarat kena la dengar talk dari marketing department dia dulu. Okla, saya pergi sebab masa tu takde kerja sangat dan saja nak dapat voucher penginapan tu kan. Hahaha.

Dah siap dengar talk, dan saya memang taknak join pun health club dia, semangat mesti kuat.. hehe.. maka dapatlah voucher dan saya memilih untuk stay di Kajang Country Height Resort, enjoy free stay bersama rakan-rakan.

Disamping tu juga, dapat voucher 50% off untuk makan di Kin No Uma. Maksimum 2 orang, maka saya pergi berdua lah dan bayar untuk seorang sahaja. Dalam bil dia tulis harga seorang RM110++, tetapi sebab diskaun dapatlah RM55++ seorang. Err.. Tapi ada juga saya browse kat internet, kadang-kala tempat ni bagi promotion seorang caj RM55++, normal rate RM75++ camtu.

Tak kisah la. Lagipun dah lama tak pekena makanan Jepun nih, dan memang menjadi favourite saya juga lah. First attempt, dah tentu saya attack bahagian sushi dan oyster. Wow... rugi tu kalau tak makan oyster, mahal nak beli kat luar. Dah alang-alang buffet, mari la kita makan raw oyster dituang dengan kicap dan diperah dengan hirisan lemon. Kalau tak suka memang boleh muntah, tapi saya memang layan oyster ni. Salmon mentah pun merupakan favourite saya, tapi tak boleh makan banyak sebab makanan raw ni kalau layan banyak sangat rasa hanyir kat mulut.

ada berani ?

Next, kita attack soup dia. Fuhhh... ada 3 jenis sup dihidangkan, japanese soup yang memang sedap rasanya ditambah pula dengan seaweed dan hirisan tauhu (ke?), memang layan habisss... Berbeza makan kat kedai biasa.

cicah dengan bread & butter, wow !

Kemudian kita attack bahagian ikan pula, jangan lupa ambil unagi. Vrooomm vrooommm, memang terangkat makan unagi disini. Fresh ikannya, dicicah dengan sos pulak... wuhuuuuu....



Selain dari makanan-makanan di atas, ada juga dihidangkan nasi. Sesiapa nak makan nasi, boleh la makan dengan unagi, tempura dan lain-lain menu. Banyak juga, dan memang puas !

Akhir sekali jangan lupa untuk makan dessert, kek kat sini memang sedap ! Tapi sebab dah kenyang, makan sikit je keknya. Aiskrim dia pun sedap, ada green tea ice-cream, mint, yam dan lain-lain. Sedappppp....






kek sangat sedap

Tak puas pulak rasanya makan kat sini, next time nak pergi lagi, mau makan unagi banyak-banyak kat sini. Wowwww !!!

2 comments:

@xiM said...

saya pun suka sushi!!!

shoeque said...

sedap kan .. hehe :)