Monday 25 July 2011

Menyejukkan diri di Haagen-Dazs


Ramai yang lebih memperkatakan tentang aiskrim BR berbanding Haagen-Dazs. Bagi saya, saya lebih suka keenakan aiskrim HD berbanding BR. BR lebih kepada aiskrim kanak-kanak. Macam Mat Kool vs Cornetto.

Ada beberapa outlet Haagen-Dasz diKL ni seperti di Midvalley, KLCC, Bangsar Village, Lot 10 dan Solaris Mont Kiara. Saya biasa ke Haagen-Dasz OU memandangkan lokasinya berdekatan dengan rumah saja. Tapi kali ini saya nak cuba di Bangsar Village pula.


Outlet yang berada di BV ini sangat sesuai untuk dating. Gitu... Dengan suasana yang nyaman, dengan mat saleh yang melintas kedai, terasa seperti makan ais krim di Grand Place, Brussels saja. Wow...

Antara pilihan saya pada hari itu chocolate ice-cream with brownies, yummy !

brownie celebration by haagen-dasz

Ini pula Paradise apa ya, lupa pula. Setiap tingkat tu ada 3 scoop of ice-cream dengan flavor yang berbeza. Sedap. Sedap. Sedap.


Tapi silapppp... sepatutnya saya order satu persatu, memandangkan kita makan di Malaysia dan bukannya Brussels, aiskrim ni akan cepat cair walaupun suasana dalam shopping mall pada hari itu nyaman saja. Terpaksalah makan cepat-cepat supaya ianya tak cair.

Aiskrim - sangat sedap, tetapi tak boleh dimakan selalu. Awas ya dengan kalorinya. Jumpa lagi lepas raya ya cik HD !

2 comments:

@xiM said...

saya setuju..HD lagi best dari BR..

paradise tu sedap!!saya baru makan hujung minggu yang lalu..:)

shoeque said...

sedappp sangat kan ? tiba2 teringin lagi. grrr...