Monday 26 September 2011

Al-Hijab The Movie


Minggu lepas saya diberi kesempatan oleh rakan untuk menggantikan tempatnya menonton preview filem Al-Hijab arahan Pierre Andre. Preview berlangsung di Cathay Cineplex Damansara, dekat saja dengan rumah saya. Terima kasih kepada rakan yang berkenaan kerana memberikan seatnya kepada saya. Bukan saja dapat menonton free malah dapat rezeki makan juga, ada jamuan raya disediakan sebelum tayangan.

tiket pree

Filem seram ini lakonan sendiri Pierre Andre, Fathia, Maimon, Nor Albaniah dll. Filem ini mengisahkan tentang Rafael, seorang pelakon, yang tidak takutkan hantu. Apabila dia menerima tawaran berlakon filem seram sebagai watak utama, Rafael cuba mencari jalan bagaimana untuk menjiwai watak tersebut.


abang pierre berucap sikit

Dia mahu melihat hantu dengan matanya sendiri, merasai ketakutan itu sendiri. Bagaimana caranya ? Adakah dia berjaya ? Sila lah menonton sendiri dipawagam berhampiran. Secara keseluruhan, filem ni menghiburkan. Cuma di awal jalan cerita agak membosankan, tertunggu-tunggu jugak mana lah adegan seram akan muncul.

Sesiapa yang nak pergi menonton jangan lupa untuk bawa selimut sekali, walaupun banyak adegan suspen yang boleh dijangka tetapi rasanya tak sanggup nak membuatkan jantung ini tersentap beberapa kali.

No comments: