Friday 5 July 2013

Makan-makan di Serai, Empire Subang

Selalu datang ke Empire Subang nampak ramai je orang yg makan kat situ. Semalam berkesempatan makan kat situ, cik Fizah belanja adik-adiknya maka saya pun tumpang menyelit.

Tekak teringin nak makan nasi kerabu. Tanpa banyak soal, terus pick nasi kerabu dari menu. Nasi kerabu termahal pernah saya makan berharga RM22 sepinggan. Komersial sangat. Tapi makan dgn sudu garfu tak best lah. Takde feel nak gaul ulaman semua tu. Saya orang kampung, apa nak buat kan. Tapi layan jugak lah dgn sudu garfu, dah makan kat kedai mahal kan nanti nampak sangat kampungnya pulok. Huh.

Apa rasa ? Bagi saya biasa2 saja, bukan tahap emmmm sedap. Ayam macam terlebih bakar kat luar, isi tawar sikit. Nasi kurang biru. Tumis atau kuah kurang sengatnya. Macam ada yg kureng lah. Mungkin kurang budu.

Tapi burger yg adik Sifah order not bad. Sedap jugak lah siap bagi dgn fries. Ikan salmon yg Azman order pun ok. Spaghetti aglio olio Kimah so-so aja. Menu nasi set apa ntah lupa namanya yg Fizah order macam kureng padahal kedai nama Serai kena lah specialty kepada masakan melayu. Tak tau lah menu lain sebab belum cuba.

Air teh serai sangat sedap dan refreshing, boleh order lagi next time. Teringin pavlova seketul, kami share berlima. Not bad walau sedikit manis, bagi yg tak suka makan manis lah.

Kalau nak santai bersama keluarga kat area Subang, Serai boleh masuk dlm option. Maybe next time saya mau try ikan stim dia pulak, nampak ramai yg order. Mungkin specialty Serai. Mungkin.

Selamat mencuba !

3 comments:

uncle gedek said...

Empire subang tu yg ada gelongsor tube tu, kan?

teringin la pulak! Eh, orang tua boelh ke?

shoeque said...

Abang uncle, betul tu empire yg ada gelongsor tp skrg gelongsor sudah tiada lg. Abg uncle mana ada tua lagi lah... (ayat nak cover saya ni pun blom tua lagi.. huhu)

Jari Manis said...

wahh..sedapnya..nyum..nyum..